پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229149
خودکفايي در حوزه توليد خودروهاي سواري، سنگين ، نيمه سنگين و تجهيزات زرهي بعد از انقلاب/ رشد 200 درصدي صادرات خودرو در سال جاري
تاریخ انتشار : 1396/11/17 11:14:16
نمایش : 968
اين استاد دانشگاه گفت: ما هيچکدام يک از کاستي ها را در بخش صنعت را انکار نمي کنيم ولي انچه که در اين ميان مهم است توانايي ايران در خصوص ساخت خودرو هاي سواي ، سنگين ، نيمه سنگين و حتي در صنعت دفاعي است .
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در چهلمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي، به برخي دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي ايران در سال هاي پس از پهلوي اشاره داشته باشد. در اين مطلب کارشناس مسائل اقتصادي کشورمان به گوشه اي از اقدامات صورت گرفته در مسير توليد ماشين آلات و آمار ميزان صادرات اين محصولات اشاره داشته است.

 

عبدالمجيد شيخي کارشناس مسائل اقتصادي و استاد اقتصادي دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به دستاوردهاي اقتصادي ايران در دوران بعد از انقلاب در کشور اظهارداشت: يکي از مهم ترين دستاوردهاي اقتصادي ايران در دوران بعد از انقلاب اسلامي گسترش و توسعه توليد و اشتغال در کشور بوده است چرا که در قبل از انقلاب تمام کالاهايي که مورد استفاده مردم بود از ساير کشورها بويژه اروپا و امريکا وارد کشور مي شد.

 

وي با اشاره به صنعت خودرو کشور در دوران قبل و بعد از انقلاب گفت: اگر نگاهي به تاريخ بياندازيم متوجه مي شويم که در دوران پهلوي هيچگونه توليدي در بخش صنعت خودرو در کشور وجود نداشت و بعد از انقلاب بود که با تکيه بر اراده ملي و تخصص کارشناسان و دانشجويان خود توانستيم در بخش صنعت خودرو ورود کنيم و قادر به توليد در اين بخش از صنعت باشيم.

 

اين استاد دانشگاه ادامه داد: ما هيچکدام يک از کاستي ها را در بخش صنعت را انکار نمي کنيم ولي انچه که در اين ميان مهم است توانايي ايران در خصوص ساخت خودرو هاي سواي ، سنگين ، نيمه سنگين و حتي در صنعت دفاعي نيز امروز مي بينيم متخصصان ما هواپيماهاي جنگنده و تجهيزات زرهي را توسط نيرو و توان داخلي توليد مي کنند، اين درحالي است که در دوران قبل از انقلاب تمام صنعت دفاعي و خودرويي کشور وابسته به غرب و امريکا بوده است .

 

 شيخي در ادامه اظهارات خود افزود: امروز توليدات دفاعي و صنعتي ما تا جايي پيش رفته است که ايران بغير از کشور هاي همسايه به 6 کشور ديگر نيز خوردو صادر مي کند که اين يک برگه برنده اي براي ايران در حوزه اقتصادي محسوب مي شود و بايد در اين حوزه فعاليت هاي خود را به بيش از حدانتظار برسانيم.

 

وي با بيان اينکه رشد صادرات خودرو در سال 96 به بيش از 200 درصد رسيده است گفت: بنابر گزارشاتي که دو شرکت توليد کننده خوردو منتشر کرده اند در سال جاري صادرات خودرو کشور به بيش از 200 درصد رشد و افزايش داشته است که بنابر اين گزارش جمعا 35000 خودرو در سال جاري به کشور هاي هدف صادر مي شود .

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html